Я. Янев
Суверенът даде 1 300 000 гласа на Б. Борисов, как ние от РЗС да продължаваме да искаме уволнението му
30 януари 2012 00:20 Mobile watches 22551 прочита Mobile comments 19 коментара

- Г-н Янев, в анализа на изборите обявихте, че една от причините за неудовлетворителното представяне на РЗС са допуснатите нарушения и манипулации. За това отговорността основно пада върху управляващите от ГЕРБ, защото те организират процеса. Не е ли противоречиво, че РЗС сега ги подкрепяте в парламента?

- След като ние от РЗС първи обявяваме тези факти, означава, че продължаваме да сме своеобразен индикатор на реалните процеси, а не на тези, които им се искат на управляващите. Ние подкрепяме ГЕРБ, не заради самата партия, а заради бъдещето на държавата, нацията и обикновените хора. Искаме да има финансова стабилност и на фона на тези катаклизми във фискалната система на ЕС е важно България да не я сполети съдбата на Гърция, която вече изгуби доверието и на кредиторите си.

Затова ние подкрепяме ГЕРБ, но само по принципни и важни за държавата въпроси, и така ще бъде и през тази 2012-та година. Но подкрепата ни не е на всяка цена, а е срещу определени реформи и ангажименти. Предстои ми среща с Бойко Борисов, на която ще настоявам тази година да бъдат приети изключително важни и съдбоносни за България законопроекти.

А В РЕГИОНАЛЕН ПЛАН РЗС Е ПОЛИТИЧЕСКА СИЛА, КОЯТО СИ Е ВЗЕЛА ПОУКИ ОТ ИЗБОРИТЕ, И НАШАТА АМБИЦИЯ Е ЗАНАПРЕД ДА ИМАМЕ РЕЗУЛТАТИ КАКТО В РАЗЛОГ, Т.Е. ДА СМЕ ВТОРА ПОЛИТИЧЕСКА СИЛА, и това ще го постигнем още на парламентарните избори догодина.

- Правили ли сте социологическо проучване какво е доверието в РЗС, след като направихте този рязък завой от “Аз ще уволня Б. Борисов!”, до “Ние подкрепяме Б. Борисов”. Питахте ли местните структури дали са съгласни на такъв политически ангажимент?

- В РЗС винаги решенията са се вземали демократично. След изборите имахме заседание на управителния съвет, който се състои от 101 души от цялата страна, там бяха и всички общински лидери, включително и от Благоевградска област.

Въпреки че дебатите бяха тежки, решението да подкрепяме ГЕРБ бе одобрено от голямо мнозинство. Структурите ни разбраха, че това решение не е конюнктурно, а тезата ни е много ясна: Българският народ не пожела Б. Борисов да бъде уволнен и не пожела, на този етап, да има нова Конституция, а пожела от същото меню да консумира и президентска, и местна власт. Колкото и еднообразно да е това меню, колкото и постни да са ястията, хората заложиха на някаква своеобразна сигурност. А след като суверенът е дал 1 300 000 гласа за ГЕРБ, как ние от РЗС да кажем, че продължаваме да искаме уволнението на Б. Борисов. В края на краищата глас народен - глас Божи.

- Но преди изборите обяснявахте, че ГЕРБ води страната към финансов срив?

- Да, така беше и добре че ГЕРБ ни послушаха да коригират бюджета. Между двата тура на среща с Б. Борисов той обеща да се коригира бюджета както ние искахме и да се даде малко повече на образованието, отколкото на сигурността. И го направи.

- В конкретния случай не са поставени под съмнение добрите ви намерения, а тоталният обрат в позицията на РЗС, буквално от плюс безкрайност до минус безкрайност - от уволнение до подкрепа. Глас народен - глас Божи е добро оправдание да се върви след всеки победител?

- Това не е така, не съм съгласен с тази теза и ще я оборя по следния начин: Ние от РЗС предложихме на българския народ радикална реформа - смяна на Конституцията и президент, който олицетворява тази смяна.

НО БЪЛГАРСКИЯТ НАРОД НЕ НИ ДАДЕ ТОВА, КОЕТО НИЕ ИСКАХМЕ.

Като не получихме този вот на доверие да направим реформата, е естествено да се съобразим с волята на мнозинството. Демокрацията не е нещо, което може да се осъществява от един, двама или трима, а от тези, които са получили мнозинство. ГЕРБ получи мнозинството от българските избиратели и всички останали трябва да се съобразим с това, ако сме демократи. Иначе трябва да сме екстремисти или терористи. Само че РЗС е консервативна партия и не можем да сме такива. Нашите членове и симпатизанти ни разбраха и затова в следващия парламент РЗС трябва да вкара 20, а не 10 депутати, и без нас да не може да се създаде дясно консервативно правителство и да можем да реализираме голямата си концептуална идея - смяна на Конституцията.

- Заехте в парламента мястото на “Атака” като патерица на ГЕРБ, не се ли страхувате, че може да ви сполети същата съдба след време - разпад, разкол...

- Не, това не ни притеснява, защото РЗС не е националистическа, антисемитска и семейна партия. В РЗС няма кръжок, който само и единствено на семейна основа преразпределя някакви дивиденти. Нека Волен Сидеров да каже какво е получавал, докато е подкрепял безрезервно Бойко Борисов. Ние не можем да бъдем сателит на ГЕРБ, а само коректив. Има Господ, и аз съм убеден, че това което Волен злословеше по наш адрес, дори беше говорител на Б. Борисов, сега му се връща.

- Какво ще се случи до следващите парламентарни избори в политическото пространство, ще има ли прегрупиране на силите?

- Няма да има предсрочни избори, в това съм убеден, това е поредният блъф на БСП и ДПС. Предсрочни избори са невъзможни поради три много прости обстоятелства: Б. Борисов не загуби, а спечели изборите, освен това в тази икономическа криза никой не иска да управлява, и трето - при ситуацията, в която е сега еврозоната и ЕС, страните-членки имат интерес България да е интеграционният фактор за присъединяването към съюза на Хърватска и Черна гора.

- Как ще коментирате ситуацията с БПЦ и изваждането на агентурните имена на владиците, това не е ли поредният опит на управляващите за разкол в църквата, както направи СДС по времето на Иван Костов с налагането на алтернативен синод и патриарх?

- Опасно е заиграването с църквата, РЗС като дясноконсервативна партия подкрепя БПЦ да е абсолютно самостоятелна и независима от светската власт, за да играе ролята на стожер на християнските ценности.

19 коментара
Коментирай
30.01.2012 05:56 | за Яне
Малка, жалка и смешна опозиция, къде ще празнувате втори февруари
30.01.2012 07:09 | Българина
Повче са избирателите на ГЕРБ-1 700 000 българи.
30.01.2012 07:55 | Румен
Да те е.... а и Израелската Гнида проста !!! Яне, продажник, Юда поне се е продал, но ти и това неможеш
30.01.2012 08:30 | 123
на това малко човече трябва да му връчат три жълти книжки и то в рамка
30.01.2012 09:33 | джумайлия
Пак се успокои нешато Яне и пак започна да ни изнася лекции. Щматарунгела му скапан не изтрая и един ден и отиде да целуне Б. Б. по .....,както дотогава бе целувал Алексей Петров. Изплашен да не му2 кажат ресто на парите, които похарчи веднага отиде да търси закрила и сега реве като дърт пе..... т и пак ни учи на политика. Следващите избори ще получиш един голям член, каквато всъщност е плътската ти мечта.
30.01.2012 09:45 | ай сиктир
Оди скрий се в шумата, аман от тарикати и то селски
30.01.2012 14:31 | ???
Абе Яне, ти ли си улав или нас мислиш за улави . РЗС беше авторитетна политическа партия. но преди да се огъзиш на ББ. Сега сте една НУЛА. Казваше, че Бойко ти разтурил групата. Сега няма да имаш никога вече група. Мъжко дупе се лъже веднъж. а лекето все се лъже защото му е густо .р
30.01.2012 14:49 | молба
Вземете Хаджиспециалиста при вас, има опит, висшист е.
30.01.2012 19:56 | жужо
яне-политическа проститутка
30.01.2012 22:15 | 123...
НА ТИЯ, КАТО ЯНКА ИМ ВИКАТ НЕЖНИ МЪЖЕ, ПОЛИТИЦИ.
31.01.2012 11:58 | Гелето- Торонто
До къде стига простотията на някой хора, до входната им врата що за глупости се пищат
стига това е извън човешкото. Кой от вас е направил нещо нешо нормално на този етап
излесте и го заявете публично, не се крйте като плъхове в трици освен критика и глупости друго не знаете. Все някой трябва да управлява ГЕРБ си вършат работата добре
това че на вас не ви харества си е ваша работа, че Я Янев е човек на място също не ви се
нрави ами тогава вървете вие всезнайковци. Тук има едно голямо браво на Я Янев защото преди всичко човешкото го има и е политик от класа. БОГ да пази България от простаци.
31.01.2012 16:06 | Торонто
Ега се не българосаш. Да пази ама от Торонто, ела тука дупе не порабено.
31.01.2012 20:21 | 333
До, Торонто''! Това че си там означава само едно--не ти е стискало д_ _ _то да си стоиш тук и да се бориш за истинска демокрация! И ако си мислиш че си подкрепил плужека, за когото става дума в статията--много, ама страшно много се лъжеш! /за справка прочети всички коментари! / А това, че уж партия ГРОБ си вършат добре работата се свържи с роднините си тук и ги попитай как са и как оживяват? Ще получиш много добри отзиви за всички! Ако пък си закъсал финансово--видно от четенето на, любимият'' ти вестник в нета, а не в отригинал--както други Българи, то вземи че потърси и мненията и коментарите на хората и в други вестници! И тъй като такива като теб, родолюбци'', не представляват за мен абсолютно никакъв интерес, то не си и мисли че ще влизам в задочен спор за това кой и как управлява страната ни! Защото съм казвал и казвам: НИЕ ИМАМЕ ПРЕКРАСНА СТРАНА И ПРЕКРАСНИ ХОРА--/ти и последователите на, героя'' дето щеше да уволнява някой си, не си от тях /, НО НЯМАМЕ ДЪРЖАВА!!!
31.01.2012 20:28 | 333
,Затова ние подкрепяме ГЕРБ, но само по принципни и важни за държавата въпроси, и така ще бъде и през тази 2012-та година. Но подкрепата ни не е на всяка цена, а е срещу определени реформи и ангажименти. Предстои ми среща с Бойко Борисов, на която ще настоявам тази година да бъдат приети изключително важни и съдбоносни за България законопроекти. ''--какви ли ще са тези реформи, ангажименти и законопроекти? Янееее, гледай сега да си, оплетеш'' кошничката, щото на следващите избори ще си един от многото извън властта! Та сега граби като за последно и си пълни гушката--после само ще подсмърчаш покрай другите и ще си спомняш за, голямата политика'' дето я водеше! Ама само ти така ще си мислиш де!

31.01.2012 20:37 | наблюдателен
Г-н смешко, за да сме точни 1349380 гласуваха за ГЕРБ (първи тур), а разликата до останалите 3364078 действителни бюлетини - 2014698 дадоха различен вот. Тоест това, че не са гласували за РЗС не означава, че не се искали промяна. Така че вземи затвори си поне за малко устата и не се подигравай с хората като си измисляш грешни поводи да се слагаш на управляващите се, които и да са те. Нямя нищо лошо да подкрепяш една или друга партия, но честите смени в позицията не оправдавай с желанието на хората.
02.02.2012 18:03 | !! за яне
яне, нема резултат от това писмо !!!
Чрез Председателя на Народното събрание г-н Георги Пирински До Министъра на вътрешните работи на Република България г-н Михаил Миков ВЪПРОС от Яне Янев – народен представител от І МИР - Благоевград На основание чл. 90, ал. 1 от Конституцията на Република България и във връзка с чл. 77 от ПОДНС внасям въпрос ОТНОСНО: Сигнал за злоупотреби при общински проекти в Сандански Уважаеми господин Министър, До Народното събрание и специално до мен като народен представител от I Благоевградски избирателен район постъпи сигнал от жители на гр. Сандански. В сигнала се твърди, че при реализиране на общински проекти са направени значителни злоупотреби от фирмите-изпълнители „Аделина стил” и „Бетон” чрез нереалистични стойности, надписвания при актуването и др. Визират се следните случаи: ; Изграждането на фонтани в центъра на града. За проекта са платени 117 000 лв. (действителен факт, оповестен и в местните медии), като според сигнала,
02.02.2012 18:04 | !! за яне

За проекта са платени 117 000 лв. (действителен факт, оповестен и в местните медии), като според сигнала, цитиращ специалисти, действителната работа едва ли надхвърля 50 000 лв.  Укрепването на тунела между селата Рожен и Любовище. За проекта са платени 60 000 лв., докато реалната стойност се преценява на около 10-15 000 лв.  Канализациите на селата Дамяница, Ново Делчево и Левуново. За тези строителни обекти в местната преса са изнесени сведения, според които надписването при актуването е в пъти (впрочем поради немарливи работи има и човешка жертва). Авторите на сигнала свързват тези закононарушения с името на кмета на общината Андон Тотев, като има и сериозни съмнения за начина на възлагането на проектите на фирмите-изпълнители. Не съм правил собствена проверка на изнесеното в сигнала, но като народен представител от този регион и жител на Сандански мога да потвърдя, че подобни съмнения се споделят от значителна част от населението на общината. Обръщам се към Вас, т
02.02.2012 18:04 | !! за яне

Обръщам се към Вас, тъй като авторите на сигнала са сезирали правозащитните органи (районната прокуратура в Сандански, окръжната прокуратура в Благоевград и др.), но досега няма резултати. Във връзка с изложеното, уважаеми г-н Министър, питам следното:  Извършвана ли е проверка от органите на МВР по сигнали за злоупотреби с общински средства при посочените проекти, и специално от фирмите „Аделина стил” и „Бетон” ?  Ако са извършвани такива проверки, какви са резултатите и установено ли е участие на кмета на Сандански Андон Тотев в закононарушения?  Ако не са извършвани проверки, кога това ще стане? На основание чл. 78 ал. 1 от ПОДНС желая министър Миков да ми представи отговора си в писмен вид. 23. 10. 2008 Яне Янев
03.02.2012 09:53 | франт
Това леке докога ще ни учи? Сега от кого очаква парички за купуване на гласове за следващите избори? Щял да стане втора политическа сила! Селският тарикат не знае лирче вече няма кого да лъже? Срамувам се, че е от нашия край! Няма друг такъв наглец, даже е единственият, който паркира колата си на главната улица! До МВР-сАНДАНСКИ! аКО ПАРКИРА НЯКОЙ ДРУГ НА ГЛАВНАТА УЛИЦА, ПОЗНАЙТЕ КАКВО СЕ СЛУЧВА! А ТОВА ЛЕКЕ ГО ПРАВИ ПОСТОЯННО!
ВАЖНО! Правила за публикуване на коментар
Име
Коментар